INSTAGRAM

Monday 21 March 2016

Bila Kita tak suka!

ASSALAMUALAIKUM

HAI...

Baru aku rasa perasaan tak sukanya bila ade yang suka meminta-minta ni. Diorang ni xpernah fikir ke kita ni ada duit ke tak ada duit ke makan ke tak kan.yang dorang tau da berkerja mesti la ada duit.huhu sedihhhh... Dulu aku pun suka juga mintak kat kakak-kakak aku. Macam contoh mintak tolong belikan makanan la belikan tudung la macam-macam la. Tapi aku tau kakak aku ade duit. tapi bila sekali mintak tak bagi tak ada la aku nak mintak lagi. Tapi aku tak pernah fikir pun kan kakak aku tu ade duit ke tak yang aku tau mintak dan ada je. ish tak baik tau aku ni. Aku rasa sejak mak aku dah tak duduk kat rumah bangi dan aku pun ntah la nak kata ok ke tak ngan kakak aku,pangai aku mcm da lain tau. eh yeke?aku pulak yang boleh tau sendiri kan. tapi yela kita boleh tau perubahan pada diri kita. Sebab atas diri kita la ke arah haluan mana yang kita nak pergi. Jadi kat situ aku rasa aku ni mungkin da tak macam dulu. Bukan yang suka nak mintak-mintak tanpa bayar, bukan suka nak marah-marah,tengking or apa sahaja berkaitan dengan negatif la. ke mungkin sebab umur kita ni yang da makin meningkat tapi muka maintain muda ok.hehe. menyebabkan perubahan negatif tu nak kearah yang positif. Sekarang aku da tak banyak cakap, redha,pasrah,sabar,terima sahaja apa yang berlaku didepan aku. Mungkin juga aku ni bukan jenis yang suka bersuara,tak pandai berbetah,tak pandai nak kata tidak,tak pandai nak ckp ya jika perkara tu betul dan aku ni seorang yang pendiam dan tak banyak cakap.pendam sendiri dan sakit hati sendiri.. huhu. tak apa rezeki itu sentiasa ada.. perlu ikhlas kan diri ni je.

jumpa lagi entry yang akan datang..xoxo

byeee....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...